Jak przechowywac cebulę i czosnek by zachować ich świeżość na dłużej

Odpowiednie miejsce przechowywania produktów spożywcznych, temperatura, czy wilgotność powietrza - mają duże znaczenie na ich jakość i 'długość życia'. 

Cebula i czosnek pozostaną świeże na dłużej przede wszystkim przy odpowiedniej cyrkulacji powietrza. Warzywa preferują przewiewne, ciemne i chłodne miejsca - ale nie powinny być trzymane w lodówce. 

Nie przechowywuj ich w plastikowych torbach, ponieważ torby te nie przepuszczają powietrza. 

'Sąsiedzi' - warto zwrócić uwagę - trzymaj cebulę/czosnek z dala od ziemniaków, gdyż warzywa te, gdy znajdują się blisko siebie, wydzielają gazy, które przyspieszają psucie się warzyw.


Ja proponuje papierowe torebki z dziurkami. 

Potrzebujesz  tylko papierowa torbe i dziurkacz.

'Przedłużenie życia' tym dwóm warzywom, nic nie kosztuje i jest banalnie proste w wykonaniu.

12 komentarzy:

  1. intuicyjnie tez wkladalam do torby papierowej! ale nie zamykam jej

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja staram się zamykać, lecz zdarza mi się zostawić je otwarte :-)

    OdpowiedzUsuń
  3. U mnie żółta cebula, czerwona i czosnek sa w wiklinowym koszyku wyłożonym serwetka papierową. Mieszkam w bloku, mam malutka kuchnie i nie mam innego miejsca na przechowywanie. Niski koszyczek stoi sobie na blacie przy kuchence a kuchnia jest dość zacieniona. Nic się nie psuje. Jednak denerwuje mnie ta cebula na widoku, ale nie mam gdzie schować :/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też fajny pomysł :) A ja niestety na brak miejsca również narzekam. Mogłoby być go troszkę więcej grrr :)

      Usuń
  4. Anonimowy12/16/2014

    jakiś gustowny pojemnik z wikliny z takową przykrywką, do środka włóż ową "przeszkadzajacą" widokiem cebulę

    OdpowiedzUsuń
  5. Anonimowy10/01/2015

    A jak ktoś ma ok 100kg cebuli to jak ją może przechować i gdzie jeśli miejsca w zasadzie niewiele?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. w piwnicy w drewnianych / wiklinowych skrzynkach :)a jezeli to niemozliwe - nie kupować/ przyjmowac 100kg a 10kg :)

      Usuń
  6. ja przechowuję cebule po prostu w suchym i chodnym miejscu

    OdpowiedzUsuń
  7. Anonimowy2/17/2021

    Sprawdź konta bankowe z bonusem na do jakiego banku należy konto

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archiwum bloga