Zapiekanka evolved!!


Jestem VEGAN i niczego sobie nie odmawiam, nawet zapiekanki z serem :)
Uwielbiam zapiekanki! 
Pamiętam, że za dzieciaka zawsze bolał mnie brzuch, bo jadłam ich tyle i w takim tępie, że mój malutki żołądek nie ogarniał z trawieniem ;)
Chęć na zapiekanki przyszła nieoczekiwanie dwa dni temu i tak oto powstała moja ulepszona wersja.


[składniki nadzienie?]
2 bagietki
15 średnich pieczarek
cebula
ok 2 szklanki świeżego szpinaku
sól i pieprz
warzywko
sos sojowy

[składniki na sos/ser]
1/2 szklanki mleka sojowego
1/2 szklanki oleju słonecznikowego
ok 4 łyżki stołowe kleiku ryżowego
sól i pieprz
sok z cytryny: opcjonalnie

[przygotowanie]
Rozgrzewam oliwę i dodaję pokrojona w kostkę cebulkę. Podsmażam chwilkę i dodaję pokrojone pieczarki. 
Doprawiam. 
Gotuję, aż woda z pieczarek wyparuje.
Wrzucam szpinak, mieszam i gotuję, aż zielenina się skurczy :)

W międzyczasie przygotowuję sosSerowy.
Do miseczki wrzucam wszystkie skladniki na sos i miksuję do momentu, aż mikstura osiągnie lekko kremową konsystencję.
Doprawiam solą, pieprzem. 

Bagiety przekrajam wzdłuż i nakładam nadzienie, a następnie kremowy sosik.

Piekę w 190C, aż serek zacznie lekko brązowieć.

Podaję z domowej roboty ketchup'em i posypuję szczypiorkiem z parapetu.


Please go VEGAN :)

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archiwum bloga