Zielony Ogród

Ogrodnictwo kojarzy mi sie ze spokojem. Kolor zielony uspokaja, relaksuje zmeczone oczy, sprawia, ze czas zwalnia tempo. Od zawsze byl moim ulubionym kolorem... Rosliny, czy to w domu czy w ogrodzie wywieraja pozytywny wplyw na nasze samopoczucie. Ciesza oko, zdobia wnetrza naszych domowych pomieszczen i pieknie prezetuja sie w przydomowych ogrodach. Oczyszczaja powietrze. Naturalny ogród to dom dla wielu owadów, tak bardzo pozytecznych.  Obecnie, w moim Urban Jungle znajduje sie 70+ roslin domowych, których ciagle przybywa - czy to poprzez rozmnozenie, czy zakup. Posiadam tez kilka ziól, które trzymam w kuchni. 

Jestem domowniczka i moja zielona oaza, która stworzylam to schronienie przed wszystkim tym co idotyczne i zle na zewnatrz. W domu, wsród moich zielonych przyjaciól zbieram mysli i odprezam sie. 

Pielegnacja roslin to super sprawa. W przypadku duzej ilosci roslinek jest to czynnosc czasochlonna. Mi srednio zajmuje 2h, ale uwielbia to zajecie. Wlaczam Hans Zimmer, napelniam pojemnik woda i dzialam.



ROSLINY OGRODOWE, ogród, porady i inne zielone pierdoły.

Rosliny, które ODRASTAJA
Niektóre odpadki kuchenne sa calkiem przydatne. Czy wiedzialas, ze z korzenia dymki na nowo moze wyrosnac nowy lisc ? A obciety lisc raz jeszcze, odrasta .... raz jeszcze ? :) Podobnie sytuacja wyglada z porem. Takich odpadków jest kilka i wyrzucamy je dosc czesco. Przeczytaj. Nastepnym razem, gdy bedziesz chciala wyrzuc seler, czy liscie ananasa, moze spróbujesz ? :)

Kiedy sadzić warzywa i inne rośliny ogrodowe?
Okres sadzenia roślin jest różny w zależności od gatunku rośliny. Sprzedaż roślin w centrach ogrodniczych odbywa się niemal przez cały rok jednak ważne jest by sadzić rośliny w odpowiednim dla nich czasie. 


Jak zrobić tani i organiczny kompost w domu

Prostym i tanim sposobem na uzyskanie naturalnego nawozu jest kompostowanie. Kompost jest ciemny, gęsty i ma słodki zapach. Zrobiony jest z odpadów ogrodowych i kuchennych. Kompost służy do uzdatniania gruntu i nawożenia upraw. Około 40 procent  odpadów organicznych, które wyrzucasz każdego dnia nadaje się do kompostowania. Proces kompostowania trwa, aż do roku. 
>>> Jak zrobić tani i organiczny kompost w domu <<<



Skorupki jaj jako naturalny nawóz
Oprócz wapnia, w skorupce zawarte są cynk, żelazo, fluor, siarka, krzem.
Najprościej jest  wsypać pokruszone skorupki do doniczki i wymieszać je z ziemią.


Pierwsze sadzonki - użyj skorupek po jajach
Rewelacyja, eko pomysł. Użyj skorupek po jajkach do pierwszych sadzonek - chemiczne dodatki zdecydowanie są niepotrzebne, ponieważ skorupki zawierają wystarczająca ilość odżywczych wartości, które pomogą naszym roślinom szybko i zdrowo rosnąć. 

Pomóż naturze - motyle 
Z powodu utraty siedlisk, zmian klimatycznych i stosowania m.in pestycydów, populacje motyli, jak również innych gatunków, zmniejszają się z roku na rok. Motyle, tak jak i pszczoły, są bardzo ważne dla środowiska, ponieważ zapylają rośliny. 
>>> Pomóż naturze - motyle <<<


Jak wyhodować kwiat z cebulki w wodzie
Nie potrzebujemy ziemi, by wyhodowac piekny kwiat. Tzn, pozniej gdy juz cos z tej bulwy wyrosnie, fajnie przesadzic go do ziemi :)
>>> Jak wyhodować kwiat z cebulki w wodzie <<<


'Jednorazowe zioła w doniczkach do kupienia w sklepie'
Ziola w doniczkach, które mozna nabyc w supermarketach, traktuje jak sadzonki. Przesadzam do wiekszej doniczki i there you go. 
>>> 'Jednorazowe zioła w doniczkach do kupienia w sklepie' <<<


Warzywa, które nie potrzebują dużo słońca
Bez slonca, w zaciemnionym miejscu. Happy days. Ja za sloncem nie przepadam. Sa tez roslinki, które maja te same co ja preferencje odnosnie stanowiska.


Jak przechowywac cebulę i czosnek by zachować ich świeżość na dłużej
Odpowiednie miejsce przechowywania produktów spożywcznych, temperatura, czy wilgotność powietrza - mają duże znaczenie na ich jakość i 'długość życia'.


Ogrodowi sasiedzi - warzywa, które cenia sobie swoje towarzystwo wzajemne
Jak w przypadku ludzi, niektóre roslinny tez oddzialywuja na siebie negatywnie/ujemnie/zle. Dlatego w swoim poblizu nie powinny sie znajdowac. Dowiedz sie, które kombinacje sa najlepsze.


Zarcie dla kur
Ja kiedys te kury bede miec. Przygarne ze zwierzecego azylu dwie, albo trzy. Jezeli Ty juz posiadasz te inteligentne ptaki, w ponizszym linku znajdzesz fany pomysl na jedznie dla nich.


Schronienie dla psa
Buda dla psa moze zostac fajnie zagospodarowana roslinami. Ja bym wszystkie dachy pokrywala roslinami - oczywiscie jezeli ciezar ich i ziemi by na to pozwalal. Mój byly jest inzynierem budowlanym...
Grow your own FOOD


Kiełki
Kielki to najlepsze zarcie na swiecie. Kielki to zywa zywnosc, która dostarcza maksymalnej ilosci mineralów i witamin. Kielki mozemy hodowac o kazdej porze roku. Jest to banalna metoda, która wymaga tylko regularnego podlewania ziarenek.
>>> hodujemy super żywność: kiełki <<<

Szczypiorek, Allium schoenoprasum L.
Szczypior bardzo się rozrasta, tworząc wręcz kępy. Jego kwiaty są drobne, osadzone na pędach,  o barwie różowej lub fioletowej. Okres kwitnienia przypada na maj i czerwiec. 
>>>wyhoduj: Szczypiorek<<<

Bazylia pospolita, Ocimum basilicum L.
Bazylia ma piekny, intensywny zapach. Kazda kanapka, kazdy sos, kazde wszystko z dodatkiem aromatycznej zieleniny, bedzie smakowalo wysmienicie. A ty masz szanse hodowac ja samodzielnie.
>>> wyhoduj: Bzaylia <<< 

Rozmaryn, Rosmarinus L.
Rozmaryn sprawia, ze Twoje wlosy szybciej rosna, a potrawy charakteryzuja sie moncmy, aromatycznym smakiem.  


Imbir, Zingiber Boehm. 
Dawno, dawno temu, zawieruszona bulwa imbirowa, w czelusciach ciemnej szafy postanowila zaczac kielkowac

Mandarynka
Kwiaty cytrusów bardzo długo kwitną i zawsze składają się z pięciu płatków. Pojawiają się wówczas, gdy na gałązkach są już owoce, a gdy już się tam pojawią, będą bardzo intensywnie i przyjemnie pachnieć. 
>>> wyhoduj: MANDARYNKA <<<


Grow Something GREEN 

Bergenia sercowata, Bergenia Moench
Rodzaj długowiecznych bylin z rodziny skalnicowatych, osiągające do 0,5 m wysokości. Tworzy mocne, do połowy wystające 
>>> Bergenia sercowata <<<

Trytoma Groniasta, Kniphofia uvaria
Troche baniowa roslinka i bylam w szoku, gdy zobaczylam ja w ogrodzie na Brytyjskich wyspach.
>>> Trytoma Groniasta <<< 

Akant miękki, Acanthus mollis

Nasturcja, Tropaeolum L.
Nasturcje kojarze z dziecinstwa, ale potem kompletnie wyleciala mi z glowy - mieszkanie w blokowisku... Gdy kilkanasie lat pózniej wynioslam sie na obrzeza wielkiego miasta, gdzie byla wieksza mozliwosc spotkania roslin ogrodowych ujrzalam ja - nasturcje - i zakochalam sie od razu. Kolejny raz. 
>>> Nasturcja <<<


Emilia, Emilia Coccinea, Irish Poet
Emilia jest rośliną jednoroczną. 
Tworzy rozetę liści, z których przez całe lato, aż do przymrozków, wyrastają liczne pędy, zakończone pomarańczowymi pomponikami. 
>>> Emilia <<<

Berberys Thunberga, Berberis thunbergii DC.


Rozwar wielokwiatowy, Platycodon grandiflorus
Ta urocza kępiasta bylina pochodzi z rodziny dzwonkowatych Campanulaceae. Dorasta do 60 cm wysokości. 



Urban JUNGLE


Trzykrotka, Tradescantia
Bardzo łatwa w uprawie, rosnie dobrze w jasnym i ciemniejszym pomieszczeniu, można ją rozmnażać przez cały rok. 
>>> Trzykrotka <<<


Zielistka, Chlorophytum Ker Gaw.
Kolejna, bardzo latwa w uprawie roslina domowa, która nie tylko ucieszy oko ciekawym ubarwieniem lisci. Zielistka jest znana z jej oczyszczajacych powietrze wlasciwosci -pochłania z powietrza szkodliwy formaldehyd. 
>>> Zielistka <<<


Bluszcz, Hederia helix
Pnacy, lub plozacy, o pieknym ubarwieniu lisci. Bluszcz mozna hodowac wewnatrz, jak i na zewnatrz. Bluszczowe magiczne sciany - tak!
>>> Bluszcz <<<


Chamedora wytworna, Chamaedorea elegans
Palma o filigranowych liściach, należy do roślin domowych, łatwych w uprawie. Temperatura powietrza: ok 20C, od października od lutego termometr może wskazywać 12-15C. 
>>>>>> Chamedora wytworna <<< 

Artykuly:
Top 6 Roslin, które oczyszczaja powietrze
Nawet w dużych, zatłoczonych miastach, powietrze na zewnątrz jest czystsze i lepsze od powietrza w pomieszczeniach. Dlaczego? Jednym z powodów jest to, że drzewa i rośliny oczyszczają powietrze. Wszyscy wiedząże im więcej roślin i drzew tym lepiej dla nas. 
>>> Top 6 Roslin, które oczyszczaja powietrze <<<



Urban JUNGLE sukulenty

Sukulenty to wyjątkowe i oryginalne rośliny, które zazwyczaj porastają obszary pustynne.
Charakteryzują się doskonałym przystosowaniem do trudnych warunków - mięsiste organy, magazynują na tyle dużo wody, że umożliwia im to przetrwanie w długotrwałych okresach bez deszczu.
Do sukulentów zaliczymy kaktusy, oraz liczne rodzaje roślin m.in. gruboszowate, przypołudnikowate, agawowate, wilczomleczowate.
Sukulenty skradly moje serce ze wzgledu na intrygujace, geometryczne ksztaly. Liscie i lodygi wystepuja w kazdym kolorze i w roznych wielkosciach - od miniaturek do metrowych drzewek. Wiekszosc z nich produkuje dlugotrwale i barwne kwiaty. Sukulenty wymagaja minimalnej pielegnacji i bardzo latwo sie je rozmnaza. 




Rozmnazanie sukulentów
Sukulenty mozna rozmnazac samemu. Jest to jednak rozmnazanie dlugoterminowe, ale bardzo przyjemne. Nie ma nic piekniejszego niz malusienki baby succulent. Sa dwie metody rozmnazania tych fantastycznych stepowych roslin.
Sposób I: poprzez oderwanie zdrowych lisci
Sposób II: poprzez oderwanie sadzonki






Garden Tips

Zapisane:
http://needlesandleaves.net/








Zielony Ogród DIY:


Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Follow by Email

Archiwum bloga