Naturalne środki czystości: orzechy piorące zamiast chemicznego proszku do prania

Tak, zdrobiłam to !! Jestem coraz bliżej zostania kompletnie 'zieloną Mo'. Kolejny chemiczny środek czystości wypad z mojego domu !!! Papa, proszek do prania - kupiłam naturalne orzechy piorące. Wydaje się śmieszne. Tak samo zareagowałam, gdy usłyszałam, że mama znajomej, używa orzechów do prania. Orzechów? Wtf? 

A tu proszę, okazuje się, że orzechy piorące były od wieków używane w Indiach i Nepalu jako środek do prania i stają się coraz bardziej popularne w Europie. 

Orzechy są zbierane i rozłupywane. Usuwany jest środek, a następnie łupinki są suszone, aż do uzyskania ciemnego koloru.  Skorupki orzechów są naturalnie bogate w saponinę, która jest naturalnym detergentem. Gdy łupinki zetkną się z wodą, tworzy się delikatny roztwór mydlany, który odtłuszcza, myje i oczyszcza. 

Zalety z ekoPRANIA:

  • nie zawierają substancji chemicznych, dlatego nie wywołują alergii, ani nie podrazniają skóry,
  • orzechy, użyte raz w praniu, mogą być używane do kilku kolejnych prań,
  • nie zanieczyszczają środowiska,
  • są bardziej ekonomiczne niż zwykły proszek - producent pisze, że wystarczy mi na 480 prań - I am looking flipping forward to that !
  • nie wymagają używania zmiękczacza - po praniu ubrania są wystarczająco miękkie,
  • nie testowane na zwierzętach.


***Do białego prania warto dodać sody oczyszczonej, gdyż wzmocni to efekt wybielania.

***Lupinki są bezzapachowe, dlatego polecam dodać kilka kropelek ulubionego olejku zapachowego - DIY zapach !

Jak prać z orzechami:
  • 5-7 łupinek włóż do płóciennej torebeczki i zwiąż ją,
  • torebeczkę ze skorupkami wkładamy do pralki razem z praniem,
  • odpal pralkę.


Orzechy piorące można również wykorzystywać do:

  • do pielęgnacji roślin - wywar działa bakteriobójczo,
  • do mycia ciała i włosów,
  • do sprzątania,
  • do zmywania w zmywarce, czy jako płyn do naczyń.

http://ekokobieta.blogspot.co.uk

8 komentarzy:

  1. Moja córka używa je od kilku lat. Jednak ja nie byłabym zadowolona z ich efektów szczególnie jeśli chodzi o białe rzeczy.

    OdpowiedzUsuń
  2. Bardzo ciekawy sposób, jednak takie środki czystości raczej nie sprawdziłyby się w firmach i innych instytucjach użyteczności publicznej.

    OdpowiedzUsuń
  3. Ten komentarz został usunięty przez autora.

    OdpowiedzUsuń
  4. Z tego co ja się orientuję to środki naturalne również są bardzo popularne jeśli chodzi o czyszczenie. Ja dodatkowo przed wejściem mam jeszcze wycieraczkę systemową https://www.alumatex.pl/ która moim zdaniem jest bardzo fajnym sposobem na to aby zatrzymać dużo zanieczyszczeń.

    OdpowiedzUsuń
  5. W sumie orzechy są raczej uczulające więc nie wiem czy ja bym je stosował do tego aby były środkiem czystości. Bardziej już pasuje mi używanie neutralizatora zapachów https://neutralizatoryzapachu.pl/ który w sumie bez najmniejszego problemu radzi sobie z brzydkim fetorem.

    OdpowiedzUsuń
  6. W sumie ja nigdy takich rzeczy nie robiłam, ale jestem zwolenniczką każdego rozwiązania aby zdrowo żyć. Jak dla mnie świetnym rozwiązaniem stało się używanie oczyszczacza powietrza https://zdrovi.pl/k/oczyszczacze-powietrza/coway/ i jestem zdania, że nie ma lepszego sposobu na oczyszczenie powietrza.

    OdpowiedzUsuń
  7. Jeżeli rozglądacie się za odpowiednimi środkami czystości, które są skuteczne to skontaktujcie się z firmą https://www.roem.pl/hurtownia-chemiczna Jest to hurtownia chemii gospodarczej z Świdnika, która sprzedaje w hurcie oraz detalu.

    OdpowiedzUsuń
  8. Osobiście chciałbym Wam polecić stronę https://www.roem.pl/hurtownia-srodkow-czystosci/, gdzie znajdziecie ofertę hurtowni środków czystości. W ich ofercie znajdziecie bogatą ofertę środków czystości oraz chemię gospodarczą do najróżniejszych potrzeb.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archiwum bloga