Nasturcja

Nie mam pojecia co to jest, ale wyglada ZACNIE :)


Wielkie dzięki raz jeszcze za info odnośnie 'co to za roślinka'. Zrobiłam mały research i nasturcja wygląda zacnie. Wyrosło ich jeszcze kilka, ale skąd się wzieły nie mam pojęcia. Wiem, brzmi dziwacznie. Podejrzewam, ze mogłam dawno, dawno, dawno temu kupić ziarenka nasturcji, zakopałam, ale ponieważ nic nie wyrosło, olałam. Ziemi nie zmieniałam, więc jest tam niezły mix, bo wrzucam różności :) Kupiłam nowe ziarenka, z tą rożnicą że zaczęłam o nie dbać - regularne podlewanie, nasłonecznienie etc. Czy mogły się ziarenka 'zahibernować'? :) Druga opcja to kupno nasion, na którym widniała zła nazwa. Nie mniej jednak roślina jest baniowa ! 


pochodzi z Ameryki Południowej i Ameryki Środkowej

rośliny jednoroczne, o płożących lub pnących pędach, dorastajace do ok 3m wysokosci

posiadają talerzowate, tarczowate, niemal okrągłe  liście, które rosną na końcach długich i cienkich ogonków

piękne i duże kwiaty występuja w kolorach żółtym, pomarańczowym, niebieskim, purpurowym

stanowisko: miejsce dostatecznie słoneczne, ciepłe i osłonięte od wiatru

gleba: lekka, średnio żyzna, ciepła, niezbyt wilgotna - na żyznej glebie i w cieni rośnie silnie, ale za to słabiej kwitnie

na ogół nie znoszą niskich temperatur ani terenów podmokłych

najlepsze jest stanowisko słoneczne

nie lubią przesadzania i trudno przyjmują się na nowym stanowisku, dlatego sadzimy je w miejscu stałym

rozmnażanie: rośliny wysiewa się bezpośrednio do gruntu w IV, V, punktowo, kiełkują po 2-3 tygodniach. 

liście jak i kwiaty są jadalne. Ma pikantny smak. Z niedojrzalych nasion można zrobić kapary. 





www.swiatkwiatow.pl
https://bialczynski.wordpress.com
http://www.e-ogrody.pl

5 komentarzy:

  1. Anonimowy7/08/2015

    To jest nasturcja - śmiało można jeść i liście i kwiaty, ponadto z młodych owoców można robić przetwory

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. potwierdzam(: a kwiaty w cieście są pyszne (:

      Usuń
  2. ha!! dziekowac :) smiesznie, bo nie przypominam sobie bym kupila nasionka nasturcji :) chyba ze na opakowaniu dali zla nazwe..
    wyglada na to, ze bede eksperymentowac w kuchni :) xx

    OdpowiedzUsuń
  3. W lato mam nonstop na balkonie i dodaję do smoothie i owocowego i warzywnego. Teraz z powodu łagodnej pogody mam jeszcze kilka słabo rozwiniętych kwiatków, ale żniw chyba już nie będzie, bo nie ma słońca. Byle do wiosny i balkon się zazieleni.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. dwa miesiace temu zmienilam chate i przed domem bylo pelno nasturcji - mo zachwycona ! teraz tez oczekuje wiosny - tyle miejsca na nasturcje i nie tylko :) x

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archiwum bloga