Kawa Arabska, Coffee Plant, Coffea arabica


Pot of coffee niestety nie pachnie jak kawa, a szkoda, bo zapach kawy uwielbiam. Coraz bardziej popularna staje sie jej uprawa w warunkach domowych. Ja sie nie dziwie, bo jest to niezwykle urokliwa roslinka, o blyszczacych, lancetowatych lisciach koloru ciemnozielonego. Kawa arabska jest dosc latwa w uprawie. Jezeli zapewnimy roslinie optymalne warunki, moze ona osiagnac do 2m wysokosci.


Temperatura: latem: do ok. 25C. Zima temperature nalezy obnizyc do 16-18C. Na zbyt duże wahania temp. roślina zareaguje zrzucaniem liści. 

Miejsce: roslinka preferuje jasne pomieszczenia. Nie toleruje za to ostrego promieniowania słonecznego - liście zaczna brązowiec

Rozmnazanie: sadzonki, wysiew.

Podlewanie: obfite, nalezy zapewnic stala wilgotnosc podloza, oraz nalezy ja czesto zraszac. Zaleganie wody, lub zbytnie przesuszenie gleby nie sa tolerowane. W okresie zimy nalezy utrzymywac umiarkowana wilgotnosc, ale nalezy ja ciagle czesto spryskiwac.

Szkodniki: tarczniki, welnowce, przedziorki.


3 komentarze:

  1. Właśnie trafiłam na Twojego bloga i muszę przyznać - jest świetny! Na pewno będę często tutaj zaglądać :) Mam też od razu pytanie - czy robiłaś może kiedyś swoje własne "ekologiczne" pestycydy?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wildy Sustainable dziekuje slicznie :) rumieniec mi wyskoczyl ^^ nie robilam ! ale mam zapisane i bede ! - mozna uzyc np wrotycz pospolity /Tanacetum vulgare L./ :))

      Usuń
  2. Ciekawe, musiałbym u siebie też spróbować. Może i tak sklep https://www.cafesilesia.pl/pol_m_KAWA_WSZYSTKIE-MARKI_KAWA-ILLY-201.html was zainteresuje? Sprawdźcie sobie ich bardzo dobre kawy

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archiwum bloga