Zapiekane portabello pieczarki, nadziewane brokułami



Wczorajsze śniadanie to updated śniadanie mistrzów!
Zapiekane kapelusze z brokułami - zaszalałam! Pycha !

W lodówce miałam kilka rzeczy, które musiałam wykorzystać na dniach, by te się nie zmarnowały. Postanowiłam zrobić pieczarki nadziewane pieczarkami, czosnkiem i cebulką - przepis mojej mamuśki, lecz ja dodatkowo postanowiłam sprobować dodać brokuł!

Pomimo obaw jak mix pieczarkowo-brokułowy będzie smakował, potrawa wyszła znakomita!

Składniki:
4 portabello pieczarki

200g pieczarek
kilka różyczek brokuła
2-3 ząbki czosnku
pół cebulki
przyprawy: świeża pietruszka sól, pieprz, wegeta
wegański ser

Przygotowanie:
Rozgrzewam piekarnik do 200C.
Wyrywam nóżki portabello pieczarkom i kroję je w kosteczkę
 z pozostałymi pieczarkami, cebulką i czosnkiem. 
Rozgrzegam oliwę z oliwek i duszę wszystko przez kilka minut, 
aż pieczarki wypuszczą soki. 
Dodaje pietruszki i doprawiam do smaku wegetą. 
Wrzucam pokrojone w mniejsze kawałki różyczki brokuła
 i smażę przez kilka minut, od czasu do czasu mieszając.

Kapelusze pieczarek napełniam farszem i układam na blasze wyłożonej papierem do pieczenia i skropionej oliwą z oliwek.
Wierzch można posypać startym wegańskim serem - ja akurat nie posiadałam.
Pieczarki wstawiam do nagrzanego piekarnika i piekę 25 - 30 minut.



Smacznego !

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archiwum bloga