Paluszki pietruszkowe

Perfekcyjny piatek - home alone - troszku gotowania, troszku roslin przesadzania. Sluchajac po raz setny niesamowitego kompozytora i wspominajac najpiekniejszy wieczór w moim zyciu - koncert Han Zimmer. Bez pierdzielenia - gdy Hans pojawi sie w Twoim miescie, idz !!! Przepiekne doswiadczenie. Wzruszenie, dreszcze, miazga ! Chociaz minelo juz kilka tygodni, ja rycze ze szczescia sluchajac Man of Steel. Szczesciara uslyszec Shadowland i Time ! Jestem miekka :) i jestem szczesciara :) Perfekcyjny piatek - potrzebowalam posiedziec w domu. Spokój, Hans i moje kociaki, które wtulone sa obecnie we mnie - Fred grzeje mi stopy, a gruba lezy na zeberku.

Dobra, przejdzmy do przepisu. Paluszki z korzenia pietruszki robi sie prosto - wystarczy pociac korzen w grubsze paski, lub jezeli pietrucha jest duza, w prostokaty, podgotowac w przyprawach, wypanierowac i usmazyc. Smakuje rewelacyjnie. 

Mozna przechowywac do 3 dni.



3 korzenie pietruszki | 2 szklanki wywaru warzywnego | 2 lyzki maki | lyzka cebulki w proszku - opcjonalnie | bulka tarta |

Jak wspomnialam wyzej, pitruszke obieram i kroje w 'prostakaty' o grubosci ok 0.5 cm. Moje pietruchy byly dosc spore, wiec udalo mi sie wykroic cos na wzór prostokata. Z wezszej czesci wykroilam 'paluszki'.

Ugotowac wywar w trybie ekspresowym: do 3 szklanek wrzatku dodac, ziarenko smaku, sosu sojowego, lisc laurowy, pieprz, owoce jalowca i swieza natke. Dodaj pokrojone plastry korzenia pietruszki i gotuj, az warzywo zmieknie. Odcedz i odstaw do ostygniecia.

Wymieszam make z woda i cebulka w proszku. Konsystencja nalesnikowa. Zanurz kutlety w mace cebulowej i obocz w bulce tartej. Smaz na rozgrzanym oleju.



#PleaseGoVegan :)

2 komentarze:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archiwum bloga