Zmęczone oczy - naturalne sposoby

Zmęczenie oczu spowodowane jest jakąkolwiek czynnością, wymagającą długotrwałego i intensywnego skupienia wzroku. Na przyklad, zbyt długie wpatrywanie się w monitor, lub TVik, prowadzenie samochodu przez dłuższy czas, kiepskie oświetlenie, lub długie czytanie.

Najbardziej popularnym sposobem na opuchnięte i zmęczone oczy jest przykładanie kostek lodu, lecz w kuchni znajdziesz lepsze domowe sposoby, które nie tylko przyniosą ulgę Twoim oczom, ale także 'zaopiekują' się skórą wokół oczu. 

Przede wszystkim plasterki ogórka - ogórki posiadają przeciwzapalne właściwości - kwasy askorbinowy i kawowy obecne w ogórkach, skutecznie mogą pomóc zmniejszyć opuchliznę i obrzęki pod oczami, ogórek schładza skorę. 

Dodatkowo, warzywo poprawia ukrwienie, zapobiega pękaniu
naczyń krwionośnych, nawilża wysuszoną skórę, oraz regeneruje ją.

Komrpesy z rumiankuz naparu świetlika lekarskiego, zielonej herbaty, lub werbeny. Zaparz, ostudź i przyłóż.

Woda różana przyniesie kojące uczucie ochłodzenia. Poprawi strukturę skóry. 

Mój ulubiony naturalny żel z aloesu, również będzie rewelacyjnym rozwiązaniem. Aloes zmniejszy opuchliznę, oraz schłodzi skórę. Aplikuj na skórę wokół oczu.


cocoponics.co
'Maseczka na oczy' zzimnych truskawek prosto z lodówki - robimy puree truskawkowe i nakładamy na spuchnięte oczy na kilka minut. 


Lawenda nie tylko pięknie pachnie, ale pomoże również naszym oczom. Do miseczki z niewielką iloscią ciepłej wody, dodajemy kilka kropelek olejku z lawendy. 'Roztwór' wymieszaj i namocz nim płatki kosmetyczne, a te nakłóż na oczy. Relaks!

Seler nałóż 1/2 łyżeczki utartego na drobnej tarce selera na wczesniej zwilżone, chłodną esencją czarnej herbaty płatki kosmetyczne i trzymaj przez 20 minut. Potem przemyj oczy wodą. http://www.naturaity.pl/artykul/122,seler.html?p=6#ad-image-0



4 komentarze:

  1. Super porady. O niektórych zastosowaniach powyższych owoców i ziół nawet nie słyszałam.

    OdpowiedzUsuń
  2. Anonimowy6/25/2015

    Urozmaicona dieta to podstawa dobrego i zdrowego zycia. Ale czasem diete trzeba wspomoc. Ja np wspomagam sie, musze sie do tego przyznac, zazywajac suplement diety Gold Luteina. Musze, poniewaz po calym dniu przy komputerze moje oczy wieczorem bardzo mi dokuczaja.

    OdpowiedzUsuń
  3. A ja problem ze zmęczonymi oczami miałam chyba odkąd zaczęłam dłużej pracować przy komputerze, a niestety praca biurowa z tym się łączy. Nigdy jakoś nie interesowałam się domowymi sposobami, postawiłam raczej na suplementy diety, a konkretniej na Doppelherz aktiv Na oczy FORTE 30 :). To preparat z podwyższoną dawkę luteiny, który wspomaga wzrok usprawniając mikrokrążenia w gałce ocznej, poza tym dobrze wpływa na ostrość wzroku oraz chroni siatkówkę i soczewkę oka :).

    OdpowiedzUsuń
  4. Kompresy pomagają tylko na chwile. Według mnie luteina jest najlepszą przyjaciółką oczu, od kiedy biorę Gold luteinę z zalecenia okulisty przestał mi doskwierać ból, suchość i pieczenie oczu, wystarczyły dwa tygodnie brania by pojawiła się poprawa. Krople dawały mi tylko chwilową ulgę.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archiwum bloga