Bądź piękna naturalnie: Skakanka

woman.thenest.com
Skakanki zaczęłam używać kilka miesięcy temu i od pierwszego skoku zostałyśmy 'dobrymi kumpelami'. 

Zalet ze skakania 'na sznurku' jest wiele:
  • przede wszystkim zbędne kilogramy! Skakanka to świetny cardio trening. Intensywne, 30-minutowe skakanie, pozwala spalić nawet do 400 kcal. Ponadto przyspieszysz przemianę materii. Hmmm ? :)
  • 'ćwiczy całe ciało!'. Dzięki regularnym treningom na skakance, wzmocnimy nie tylko mięśnie naszych nóg, ale również mięsnie łydek, pośladków, mięśnie ramion, oraz brzucha
  • skakanka modeluje i rzeźbi nasze ciało, które stanie się bardziej sprężyste i smuklejsze
  • twoja kondycja ulegnie znacznej poprawie,
  • poprawi się twoje samopoczucie :)
  • polepszy się twoja sprawność fizyczna, szybkość, koordynacja ruchowa, oraz wytrzymałość
  • poprawi się twoje krążenie, oraz praca serca.
Nie zwlekaj. SKACZ !

Przed rozpoczeciem treningu na skakance, ważne jest abyśmy zrobili krótką rozgrzewkę stawów dłoni, ramion, kostek i kolan.

Ja trenuję ze skakanką 3-4 razy w tygodniu po 30 minut. 

Jak w każdym ćwiczeniu, żeby osiągnąc efekty, nie tylko należy regularnie ćwiczyć, ale też prawidłowo wykonywać dane ćwiczenie. Technika skakania na skakance to:
  • proste plecy i napięte mięśnie brzucha,
  • wzrok skierowany przed siebie,
  • regularne oddechy,
  • lekko ugięte łokcie, które trzymamy blisko tułowia
  • dłonie odchylone na bok
  • obroty wykonujemy nadgarstkami i dłońmi, barki pozostawiamy w 'bezruchu',
  • www.spinning.com
  • skakczemy na niewielką wysokość i na palcach
Ja zazwyczaj, urozmaicam sobie trening ze skakanką, skacząc różnymi typami skoków. Wyróżniamy:
  • bieg w miejscu
  • podskoki w miejscu
  • skok na jednej nodze
  • podskoki do tyłu
  • ósemi 
Niestety skakanka nie jest dla wszystkich. Osoby, z problemami wymienionymi poniżej, powinny rozważyć 'przyjazń' ze skakanką:
  • problemy ze stawami
  • problemy z układem krążenia
  • ostra niewydolność serca
  • słabe kości
  • duża nadwaga.

2 komentarze:

  1. Do tej pory mój trening ograniczałam do bieżni, ewentualnie rowerka stacjonarnego. Wydawało mi się, że spośród aerobów to najlepsze, najbardziej intensywne formy treningowe. Jak bardzo się myliłam wie tylko moja skakanka.

    Przeskakałam już kilkanaście godzin treningu i muszę powiedzieć jedno – żadna forma treningowa nie spala tyle kalorii co skakanki. Mój zegarek mierzący tętno pokazuje, że trening ze skakanką doprowadza niemal do osiągnięcia tętna maksymalnego. To absolutnie najlepszy wyznacznik.

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archiwum bloga