Schabowy z kaszy jaglanej i selera naciowego



Wczoraj wiało przeokrutnie. Kosze na śmieci fruwały, wraz ze śmieciami. Opadały gałęzie, a na dodatek padało. Z parasolem wychodzić nawet się nie opłacało, bo wichura wywinełaby go w drugą stronę. Zatem dzień w doma, z #20metrówLukasza, a w lodówce pusto. Nic prócz selera naciowego tam nie znalazłam. Miałam też kasze jaglaną i postanowiłam połączyć te dwa produkty. 

15kg ziemniaków dostałam od sąsiada kilka tygodni temu, więc kotleciki do smażonych ziemniaczków, będą pasować idealnie: pomyślałam. 

Nie myliłam się. Yum TUM!!


1 szklanka ugotowanej kaszy jaglanej | 2 łodygi selera naciowego: starty na dużych oczkach 1 średnia czerwona cebula: starta na dużych oczkach | łyżka posiekanej natki pietruszki 3 łyżki prażonych ziaren: słonecznik i siemie lniane sól i pieprz oliwa z oliwek 2 łyżki mąki ziemniaczanej bułka tarta - Panko


Kasze gotuję w osolonej wodzie, aż do wyparowania wody:ok. 15 minut.

W międzyczasie ścieram na tarce cebulkę i seler. Przenoszę do miski, dodaję przyprawy, natkę pietruszki, łyżkę oliwy z oliwek.

Na patelni (bez oliwy) prażę przez 2 minuty ziarna i dodaję do miski.

Dodaję kaszę jaglaną, dokładnie mieszam, doprawiam do smaku i odkładam na bok do przestygnięcia.

Formuję w spłaczone kuleczki i obtaczam w bułce tartej.

Smaże z obu stron na rozgrzanej oliwe z oliwek.

#PleaseGoVegan :)

2 komentarze:

  1. Anonimowy1/18/2015

    Zrobiłam dzisiaj. Powiem tak: dla mnie PYCHA!! Zmodyfikowałam tylko lekko przepis dodając 2 duże ząbki czosnku. Polecam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mi wlasnie czosnku brakowalo !! ale nastepnym razem napewno tez dodam :) dzieki xx

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archiwum bloga