Marchewkowe hot dogi

Sobota: wino, dziewczyny i żarcie oczywiście. Tym razem, byłam pozytywnie zaskoczona, ponieważ znajoma (jeszcze zwierzożerna), wyszła z inicjatywną zrobienia hot dogów z marchewki (WOW!). Ktoś mi kiedyś mówił, że takowe vegan dogi istnieją, ale nigdy nie probowałam ich zrobić (damn it!). Dzięki Rachel !! :) Marynowane, marchewkowe dogi są wyśmienite ! My bazowałysmy na przepisie stąd: www.cleaneatingveggiegirl.com

[składniki] 
4 średnie marchewki - obrane i umyte
4 bułki na hot dogi
średnie cebule
kilka dymek cebulki

marynata:
1/4 szklanki wody
łyżeczka octu jabłkowego
2 ząbki czosnku
łyżki liquid smoke
łyżeczka wędzonej papryki w proszku
łyżeczka cebulki w proszku 
łyżki octu balsamicznego
1/4 szklanki sosu sojowego
pieprz do smaku
szczypta papryczki chilli 
ok. 3-4 łyżki oliwy z oliwek


[przygotowanie]
Obrane marchewki gotuję na pół twardo, przez ok. 10 minut i odstawiam na bok.

Mieszam wszystkie składniki na marynatę, przelewam do pojemnika i układam w nim marchewki. Pojemnik zamykam i pozostawiam w lodówce na kilka godzin, lub najlepiej na całą noc. 

Po kilku godzinkach, gdy marchewki nasiąkną marynatą, rozgrzewam łyżkę oliwy z oliwek i smażę płatki chilli przez 2 minutki. Dodaję pokrojoną cebulkę i dymkę. Doprawiam pieprzem, sosem sojowym, ziarenkiem smaku. Smażę na złoty kolor. 
Bułki przekrajam na pół i nakładam na nie cebulkę.

Na patelni rozgrzewam łyżkę oliwy z oliwek, wraz z marynatą - możesz dodać wszystko, lub kilka łyżek. Podsmażam marchewki na złoty kolor, ściągam z ognia i nakładam na bułki z cebulką
Hot dogi zapiekam w piekarniku przez 3 minutki.

Dodaję warzywa: szpinak, kukurydza, pomidory itp.
Polewam sosem BBQ.


#PleaseGoVegan :)

4 komentarze:

  1. Te hod-dogi są coraz bardziej popularne ;) ja po raz pierwszy zobaczyłam je 3 miesiace temu i jeszcze ich nie zrobiłam i to mój bład;/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. to mniej wiecej tak jak ja Ervisha :) nie dziwie sie, bo sa pyszne i latwe w przygotowaniu :) teraz Tw kolej :) smacznego x

      Usuń
  2. Już gdzieś widziałam pomysł na takie marchewkowe hot-dogi, jest naprawdę super! Musze wypróbować :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. jasne, koniecznie wypróbuj ! napewno nie pozalujesz :) pysznosci :) xx

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archiwum bloga