Mleczno-morelowe ciasto z mąki ryżowej

Drugi dzień świąt, usiedzieć na pupie nie mogę, zatem postanowiłam spędzić poranek w moim ulubionym miejscu: KUCHNI! Zrobiłam mały internet research w celu znalezienia 'pieczonych' inspiracji i natknęłam się na przepis na ciasto jogurtowe z mąki ryżowej, autorstwa cukiernia-marzen. Kilka składników z originalnego przepisu musiałam niestety zamienić alternatywami, ponieważ ich nie posiadałam, a sklepy zamknięte. Zresztą wątpie czy chciało  by mi się wynurzać nos w doma ! 
Ciasto przepięknie pachnie i jest smaczne. Do tego jest banalnie proste w wykonaniu. 


[składniki]
2 1/4 szklanki mąki ryżowej
3 łyżki mąki ziemniaczanej
po 1 łyżeczce proszku do pieczenia i sody
1 banan: rozgnieciony
1/2 szklanki cukru
1/2 szklanki oleju
1 szklanka mleka sojowego
2 łyżeczki syropu waniliwego
kilka suszonych moreli

[przygotowanie]
Piekarnik rozgrzewam do 180 stopni.

4 pierwsze składniki przesiewam i dokładnie mieszam z pozostałymi produktami.

Wlewam ciasto do natłuszczonej formy keksowej. 
Na wierzch układam morele.

Piekę przez 30-40 min.


Please go Vegan :)

2 komentarze:

  1. Widzę, że się udało :) Pozdrawiam, Daria

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak :) ciasto cudnie pachnie i jest bardzo smaczne. Jest zjadliwe, ale jest troszku za kruchne (jak dla mnie) :) nast razem wyprobuje wersji z jogurtem, buzia x :)

      Usuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archiwum bloga