Kokosowe mleko skondensowane


Wow, pamiętam kiedy mamuśka robiła jakieś ciasto z mlekiem skondensowanym. Za dzieciaka uwielbiałam to gęste i kremowe mleczko i bardzo chętnie je podkradałam wtedy. Pamiętam też, że istniała (pewnie do dziś istnieje) wersja w tubce. Objadałam się tym jak głupia. Brzuch potem bolał. 

Przyznam, że troszku brakowało mi takiej słodkiej, gęstej rozpusty, ale w świecie roślinnej kuchni nie ma rzeczy niemożliwych. Oczywiście istnieje alternatywa, którą robi się bardzo prosto i szybko.

Dodawaj do ciast, lodów, jako polewa do deserów, lub kawki porannej. Może budyń ?? Opcja budyniu mi się bardzo podoba !!

1 puszka mleka kokosowego (pełnotłuste) | 4-5 łyżek syropu klonowego 

Wylej wodę z puszki, a gęste mleczko kokosowe przerzuć do rondelka. Dodaj syrop klonowy. Doprowadź do dekilatnego wrzenia i często mieszając, gotuj przez 25 minut. 

Przelej do słoiczka.

1 komentarz:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archiwum bloga