Saag Aloo, curry ze szpinakiem i ziemniakiem


Indian style c.d.n. Dzisiaj goscilo u mnie przepyszne curry z puree szpinakowego, oraz ziemniaka, czyli Saag Aloo. Papaye napewno by jadl jak szalony. 

Saag jest daniem zrobionym na bazie lisci gorczycy, lub z lisci, które w smaku posiadaja troszke goryczki, np lisci zielonej kapusty (collard greens), jarmuz, szpinak, lub lisci pietruszki, itp.

Mozesz uzyc szpianku z puszki, lub swiezego. Ja uzylam tej pierwszej wersji, poniewaz mam ich kilka w szafce i wypadaloby je zuzyc. Opcja ze swiezym szpinakiem wydaje sie tez ciekawa. Napewno kiedys spróbuje.

Zamiast podsmazac, ziemniaki mozesz ugotowac - bedzie szybciej.


5 srednich ziemniaków | puszka szpianku | 1 i 1/2 lyzeczki kuminu w ziarnach | lyzka posiekanego imbiru | 2 papryczki kashmiri chilli | 1 pomidor | 1-2 lyzeczki soli himalajskiej | 1 lyzeczka nasion gorczycy | 1 lyzeczka kolendry w proszku | 1 lyzeczka garam masala | 1/2 lyzeczki kurkumy | szczypta asafetydy | 1 lyzeczka kuminu w proszku | woda | olej do smazenia

Na patelni rozgrzej olej i smaz pokrojone w  kostki ziemniaki. Odstaw na bok, gdy troche zmiekna i zarumienia sie.

Znowu rozgrzej oliwe (ok 5-7 lyzek) i dodaj ziarna kuminu, gorczycy, oraz papryczki chili. Smaz przez 1-2 minuty. Cudownie pachnie, prawda ?? 

Dodaj imbir, pokrojony w kosteczke pomidor i sól. Smaz, az z pomidora zrobi sie aromatyczna papka. 

Dodaj pozostale przyprawy sypkie i 5 lyzek wody. Smaz na srednim ogniu przez 10-15 minut, czesto mieszajac.

Dodaj szpinak i dokladnie wymieszaj z masala. Dodaj ziemniaki, zamieszaj i gotuj pod przykryciem przez 10-20 minut, az ziemniaki przesiakna delikatne smaki. Mozesz dodaj troche wody.




#PleaseGoVegan :)

4 komentarze:

  1. Szpinak z puszki? Jeszcze nigdy nie widziałam szpinaku z puszki :p Super przepis akurat mam szpinak to wypróbuje jutro na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Szpinak z puszki? Jeszcze nigdy nie widziałam szpinaku z puszki :p Super przepis akurat mam szpinak to wypróbuje jutro na obiad :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Nigdy ? O wow, no to wszystko przed Tb :) Tutaj zawrót glowy, milion róznych producentow. Jedni lepsi, inni gorsi. Daj znac jak smakowalo ! :) xx

      Usuń
  3. Anonimowy4/10/2016

    Rewelacja! Ja wole wersje ze szpinakiem z puszki

    OdpowiedzUsuń

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

Archiwum bloga